Har du blitt norsk statsborger mellom 15. august 2025 og 15. august 2026? Da har vi gleden av å invitere deg til statsborgerseremoni på Lillehammer eller i Elverum. Meld deg på i påmeldingsskjemaet under.
Asplan Viak, på vegne av Nordre Land kommune, søker Statsforvalteren i Innlandet om tillatelse etter forurensningsloven til utslipp av avløpsvann fra Nordrumsætra tettbebyggelse.
Frist for å gi uttalelse er 12. juli 2026
Med økt sikkerhetspolitisk spenning som bakteppe møttes over 30 beredskapsaktører i fylket for å diskutere øvelser og ha fagdag med Nasjonal sikkerhetsmyndighet. Dette er tiltak for å gjøre oss mer beredt - og tryggere.
Vær oppmerksom på at eiketrær med en omkrets på 2 meter eller mer er beskyttet mot hogst!
Statsforvalteren i Innlandet ønsker alle som har fått norsk statsborgerskap i tidsrommet 15. august 2025 - 15. august 2026 velkommen til Statsborgerseremoni i Terningen arena på Elverum.
Årets Natur- og klimakonferanse blir 5. og 6. november. Informasjon om program og påmelding kommer senere.