Asplan Viak, på vegne av Nordre Land kommune, søker Statsforvalteren i Innlandet om tillatelse etter forurensningsloven til utslipp av avløpsvann fra Nordrumsætra tettbebyggelse.
Frist for å gi uttalelse er 12. juli 2026